Dat is wat ik altijd iedereen hoor zeggen. En dat is natuurlijk ook zo. Met iemand een zakelijk gesprek voeren heeft immers altijd als doel om daar zelf beter van te worden: een zakelijke deal sluiten, kennis vergaren, inspiratie opdoen of een introductie krijgen bij een interessante collega. Klinkt heel saai en heel zakelijk bewust.
Zakelijk bewust
Maar dat het zakelijk valt te combineren met het aangename, dat heb ik bij Bites & Business aan den lijve ondervonden. Ik had het kunnen weten want ‘zakelijk bewust’ was ook het motto van mijn Delfste studententijd (en daar werd ‘wat’ gedronken en gefeest). Mijn ervaring bij Bites & Business was dan ook goed. Dineren met 14 Rotterdamse vrouwen die allemaal een eigen droom, maar eenzelfde ambitie hebben: als zzp-er een stap zetten in ondernemen. Dus niet alleen lullen, maar ook poetsen. Dat is ook mijn ambitie. En dan is herkenning van een zelfde soort problematiek wel fijn.
“Alleen ga je sneller, samen kom je verder”
Het concept van Bites & Business spreekt me daarbij erg aan. Lokaal, laagdrempelig, allemaal vrouwen, elkaar willen helpen. Voor het diner kreeg namelijk iedereen een envelop. Daarop schrijft iedereen een eigen vraag. Die vragen waren heel uiteenlopend van: “Wie weet een goede flexplek in Rotterdam” tot “Hoe kan ik thuiswerk en privé scheiden” of “Hoe trek ik meer bezoekers naar mijn website”. Iedereen beantwoordt de vragen en stopt dat papiertje vervolgens in de envelop.
Vol inspiratie kwam ik thuis en opende mijn envelop met antwoorden voor mij. Conclusie: Koude acquisitie moet ik gewoon durven en doen, vertrouwen hebben in mezelf, in mijn kracht en een beetje flirten…. 🙂
Dus:
Van strategie tot uitvoering
Zoek je een sparringspartner bij het uitzetten van je strategische concept of juist assistentie bij de praktische vertaling van jouw marketing of PR over je duurzame product of dienst? Neem dan contact met mij op! Ik denk graag met je mee!